رویدادها آرشیو خبر ها
شوك بزرگ؛ آیا ماروتا به یوونتوس خیانت كرد؟

شوك بزرگ؛ آیا ماروتا به یوونتوس خیانت كرد؟

 

چهار سال بعد از انتشار ویدئوی معروف خالی كردن سطل آب یخ بر سر آندره‌آ آنیلی و حضور دو مرد اول باشگاه یوونتوس در این چالش، سرخط اخبار باشگاه یوونتوس در هفته‌های اخیر مملو از اخبار عجیب و غریب است؛ خبرهایی از جدایی ناگهانی ماروتا و یووه گرفته تا شائبه اختلاف‌نظرهای فراوان میان مدیر باشگاه و مالكان بیانكونری. از آن قابِ خندان دو چهره شاخص و وفادار بانوی پیر، امروز تنها خروارها شایعه، مشتی تئوریِ توطئه و اتهامی جدید با نام «خیانت؟ » باقی مانده است.

 

بعد از انتشار شایعات متعدد در خصوص احتمال حضور مدیر سابق بانوی پیر در جمع نراتزوری‌ها، Corriere della Sera تأیید كرده كه به‌په ماروتا به زودی فعالیت جدیدش را به عنوان مدیر ورزشی در باشگاه اینترمیلان آغاز خواهد كرد.

 

این خبر در حالی توسط یكی از روزنامه‌های سرشناس ایتالیایی عنوان می‌شود كه تكه‌های ترسناكِ یك فرضیه، احتمال پشت كردن مدیر سابق یوونتوس به این باشگاه با قصد كسب قدرت بیشتر در یكی دیگر از باشگاه‌های بزرگ ایتالیا (بخوانید یكی از دشمن‌های همیشگی یووه!) را مطرح كرده است.

 

 

كوریه‌ره با كنار هم قرار دادن اجزایی از داده‌هایی كه در هفته‌های گذشته، تمام علاقه‌مندان فوتبال در ایتالیا شاهد آن بوده‌اند، آورده است: «دادن درخواست خروج از یووه توسط ماروتا»، «عدم رسیدن به مفاهمه برای ادامه فعالیت در یووه علی‌رغم جلسه با آنیلی»، «اعلام عمومی این خبر توسط شخص او پس از دیدار حساس یووه در مقابل ناپولی كه با برد یوونتوس همراه بود»، «اظهارنظر صریح او مبنی بر عدم حضورش در فدراسیون فوتبال ایتالیا» و «رسانه‌ای شدن پیوستن او به اینتر پس از فروكش كردن اظهارنظرها و ابراز نظرات افراد مختلف» گمانه‌زنی بدبینانه‌ای را پشت سر ماروتا قرار داده است.

 

این روزنامه چاپ میلان در بخش پایانی گزارشِ خود آورده است:

 

كنار هم قراردادن پازلِ رفتارهای اخیر ماروتا و اخبار تأیید نشده از دیدارها و تماس‌های او با مسئولان کمپانی چینی سونینگ در ماه‌های گذشته، اینك با اعلام رسمی ریاست استیون ژانگِ 26 ساله در باشگاه اینترمیلان، سناریوی همراهی ماروتا برای كنترل همه‌جانبه اوضاع نراتزوری‌ها با اختیاری به مراتب بیشتر از آنچه در یووه داشت را به صورت فرضیه‌ای نه‌چندان خوشایند برای طرفداران یووه مبدل ساخته است.

 

سوال اساسی اینجاست كه آیا این پازلِ شوم سندی مستدل برای اتهام خیانت جوزپه ماروتا به یوونتوس و پیوستن به دشمن همیشگیِ این تیم است و یا تمامِ این ماجرا، اتفاقی و كنار هم قرار دادنش تنها به دلیل تخریب چهره ماروتا است؟ گمانه‌های دیگری همچون عطش قدرت بیشتر و یا حتی اختلاف نظر اساسی با آنیلی و پیوستن به اینتر برای انتقام و اثبات آنچه او برای یووه می‌خواست و با مخالفتِ تصمیم‌گیران اصلی باشگاه روبه رو ‌شد نیز پیرامون او مطرح است.

 

انتخاب یكی از این فرضیات و یا طرح گزینه‌هایی جدید، احتمالاً در ماه‌های آتی یكی از پرونده‌های معمایی و مرتبط با پشت‌پرده فوتبال ایتالیا خواهد بود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: